نام کاربري : کلمه عبور : عضو انجمن نيستيد ! همين حالا عضو شويد . | کلمه عبور خود را فراموش کرده ام !







آغاز شده توسط
متن
viper-59 آفلاين



تعداد ارسال ها: 860
تاريخ عضويت: 5 /6 /1395
محل زندگي: تهران
تعداد تشکر کرده: 2114
تعداد تشکر شده: 5109
نیروی هوافضای سپاه پاسداران
انجمن اي ار ارتش

پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
به گزارش رجانیوز به نقل از دفاع پرس، ابتدای امسال بود که شرکت بالگردسازی روسیه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادداشت تفاهمی درباره ایجاد شرکت مشترک مونتاژ بالگردهای سبک کاموف 226 یا آنسات به منظور استفاده از این بالگردها در عملیات‌های امداد و نجات را امضا کردند.

لذا بر اساس این یادداشت تفاهم اخیرا یک فروند بالگرد کاموف 226 تی بر فراز آسمان تهران رویت شده که به همراه یک فروند بالگرد 214 بل در حال پرواز است. در بالگرد 226Ка- ملخ‌ها از شبکه‌هایی مانند خانه‌های زنبور عسل ساخته شده و روکش آن‌ها با آلیاژی از آلومینیوم است و این ملخ‌ها مجهز به سیستم الکتریکی برای جلوگیری از یخ زدن هستند.
به انتهای بدنه بالگرد دو تیر نصب شده که در روی آنها بالچه‌هایی برای تغییر حرکت مسیر بالگرد تعبیه شده است. همچنین برای استحکام و سبکی وزن بالگرد این تیرها را از جنس کامپوزیت کربن ساخته‌اند. محل بار این بالگرد را هم به شکلی طراحی کرده‌اند که در مدت زمان 20 تا 30 دقیقه می‌توان آن را جدا کرد و برای موارد خاص تغییر داد و آماده کرد.

در مدل مسافربری این بالگرد محلی برای 6 نفر مسافر برای شرایط بیزینس کلاس و یا 8 نفر مسافر برای شرایط اکونوم کلاس در نظر گرفته شده است و در مدل باربر این بالگرد توانائی حمل بار تا 1500 کیلوگرم دارد و در مدل بالگرد نجات جای دو برانکارد دو طبقه، محلی برای پرستار و پزشک و وسایل مورد نظر همراه در نظر گرفته شده است. از این بالگرد برای حمل بارهای حجیم هم می‌توان استفاده کرد و برای جابجا کردن بارهای به صورت آویزان در زیر بالگرد، جرثقیلی در نظر گرفته شده است که اغلب در انواع پروژه‌های ساختمانی و شرکت‌های نفتی برای مونتاژ و حمل قطعات کاربرد دارد.




سیستم ارابه فرود مجهز به چهار چرخ ترمزدار بادی است که به داخل بدنه بالگرد جمع نمی‌شوند و برای به زمین نشستن به صورت نرم شاسی بالگرد مجهز به فنر و کمک فنر روغنی شده است. کابین بالگرد مجهز به سیستم تهویه هوا و بخاری بوده و از راحتی مناسبی برای سرنشینان آن برخوردار است؛ هدایت این بالگرد توسط یک خلبان و یک کمک خلبان صورت می‌گیرد و با توجه به نداشتن ملخ دم بر عکس بالگردهای دیگر جابجایی و حمل و انتقال این بالگرد در مسافت‌های زیاد روی زمین توسط کامیون و واگن‌های قطار و یا توسط هواپیماهای باربر به راحتی انجام پذیر است.



در سال 2009 میلادی کارخانه کاموف مشابه بالگرد 226Ка- را با نام 226TКа- با تکنولوژی بهتری طراحی کرد و ساخت که از موتورهای توربوشفت فرانسویArrius 2G با قدرت 750 اسب بخار برخوردار است و ماکزیمم وزن برخاست بالگرد 226TКа- بیشتر و تا 4 هزار کیلوگرم افزایش پیدا کرده است و این مدل هم توانایی حمل 8 نفر سرنشین را داراست.

بدنه این بالگرد لرزش کمتری نسبت به مدل قبلی دارد و از سیستم‌های هوانوردی جدیدی برای پرواز در آن استفاده شده است. 226Ка- همانند Ка-26 دارای دو موتور آلیسون 250 با قدرت 313 کیلو وات و فاقد ملخ و دم است.

در این بالگرد تعادل از طریق دو ملخ اصلی هم محور که هر یک در خلاف جهت هم می‌گردند، حاصل می‌شود. از فواید سیستم چرخش عکس العملی، دقت بالا در هنگام نزدیک شدن به زمین در مناطق محدود مانند عرشه کشتی است؛ همچنین این سیستم اجازه می‌دهد ملخ‌ها در اندازه کوچکتری ساخته شوند و قدرت مانور افزایش یابد. Ka-226 دارای کابین تحت فشار جدا شدنی است که به سادگی قابل تعویض بوده و با برداشتن کابین این بالگرد، می‌توان از آن به عنوان یک جرثقیل هوایی استفاده کرد.

عمر Ka-226 در حدود 18 هزار ساعت، زمان تعمیرات اساسی ملخ اصلی 2 هزار ساعت و عمر مفید آن 6 هزار ساعت در نظر گرفته شده که این ارقام ممکن است بیشتر هم شود.


http://www.rajanews.com/news/274877/%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%C2%AB%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%81-226%C2%BB-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
امضاي کاربر :
پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 13:30
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 11 کاربر از viper-59 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: rubik &alij &mehdilo &mehdi &asd &galla &smpedram &hossein &crounus2000 &alirezak2 &espadan &


تعداد ارسال ها: 3347
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)

پاسخ : 1 RE پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
آزمایش موفق بالگرد روسی "کا-226 تی" در ایران




آزمایش پرواز در دمای بالای 50 درجه سانتیگراد بالگرد روسی «کا-226 تی» به تازگی و با موفقیت در ایران انجام شد. کارخانه‌های بالگرد سازی روسیه و شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران با موفقیت بالگرد سبک «کا-226 تی» را در ماه‌های اوت و سپتامبر آزمایش کردند.


به نوشته وبگاه «دیفنس ارو اسپیس» در این آزمایش قابلیت استفاده از این بالگرد در دمای بسیار بالا تایید شد.


بر اساس این گزارش، این آزمایش با توجه به یادداشت تفاهم منعقد شده در ماه مه سال جاری بین شرکت دولتی بالگرد سازی روسیه و شرکت نوسازی وپشتیبانی بالگردهای ایران انجام شد و هدف آن نیز تایید پرواز این بالگرد در دمای بالاتر از 50 درجه سانتیگراد بود.

«آندری بوژینسکی » مدیر عامل شرکت بالگرد سازی دولتی روسیه در این زمینه اظهار داشت: «چند کشور خاورمیانه چون ایران علاقه مندی خود در استفاده از این بالگرد چند منظوره را در اموری چون گشتزنی، آتش نشانی، مراقبت‌های پزشکی نشان دادند و آزمایش اخیر نیز نشان داد که این بالگرد قابلیت پرواز در دمای بالا را دارد. امیدوارم به زودی درباره ارتقاء تجهیزات این بالگرد به توافق برسیم.»

بیشینه وزن بالگرد چند منظوره «کا-226 تی» 3.6 تن است و می‌تواند متجاوز از یک تن بار حمل کند.


کابین این بالگرد قادر به حمل 6 نفر است و ویژگی ساخت این بالگرد امکان اضافه کردن تجهیزات خاص را به سادگی به آن می‌دهد.

روسیه با توجه به دمای بالا هوا در غرب آسیا، این مکان را بازار خوبی برای فروش این بالگردها بر می‌شمارد.


منبع: فارس
امضاي کاربر :
یکشنبه 26 شهریور 1396 - 09:56
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 5 کاربر از mehdi به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: alij /viper-59 /asd /espadan /san /


تعداد ارسال ها: 85

پاسخ : 2 RE پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
براساس تصاویر به نظر میاد همزمان چند کاموف 226 در ایران در حال گذراندن تست های مختلف هستند که این جدی بودن بحث فروش این پرنده رو به ایران در کوتاه مدت نشون میده که البته آخرین تصویر از این پرنده رنگ آمیزی نظامی داره. تنها سوال باقیمونده اینه که ایران اخیراً از شرکت ایرباس هم هلیکوپترهای امداد و نجات خریده. این تناقض شاید به بحث احتمال زیاد برهم خوردن برجام در آینده نزدیک مربوط باشه.
یکشنبه 26 شهریور 1396 - 21:19
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 4 کاربر از hossein به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdi /asd /espadan /san /


تعداد ارسال ها: 3672

پاسخ : 3 RE پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
بدتون نیادها

قبل از ورود انواع مدل از هلیکوپترای بل ، ما هلیکوپتری داشتیم به اسم هاسکی که اتاقش و ابعادش با این کاموف مو نمیزد فقط با این تفاوت که اون رو در دهه 40 شمسی درخدمت داشتیم و این رو در دهه 90 شمسی

به عبارتی دیگه محترمانه و بی سر و صدا عقبگرد 50 ساله داریم
امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
دوشنبه 27 شهریور 1396 - 09:16
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 5 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdi /behrouz07 /asd /espadan /san /


تعداد ارسال ها: 42
نیروی هوایی ارتش ج.ا.ا

پاسخ : 4 RE پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
ما کلا رو به عقبیم
دوشنبه 27 شهریور 1396 - 09:37
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 2 کاربر از arjemandi1357 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: asd /san /


تعداد ارسال ها: 3347
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)

پاسخ : 5 RE پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
نقل قول از crounus2000
بدتون نیادها

قبل از ورود انواع مدل از هلیکوپترای بل ، ما هلیکوپتری داشتیم به اسم هاسکی که اتاقش و ابعادش با این کاموف مو نمیزد فقط با این تفاوت که اون رو در دهه 40 شمسی درخدمت داشتیم و این رو در دهه 90 شمسی

به عبارتی دیگه محترمانه و بی سر و صدا عقبگرد 50 ساله داریم



البته دهه 40 که تکلیفش معلوم زمان شاه بود اگر قرار بر ایجاد خط تولید و انتقال تکنولوژی باشه من که با برگش به 50 سال پیش موافقم حداقل ارابه فرود و بهینه سازی استاتیکی میتوانه در کبرا ها استفاده بشه
امضاي کاربر :
دوشنبه 27 شهریور 1396 - 16:33
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 4 کاربر از mehdi به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mo-nia /asd /crounus2000 /san /


تعداد ارسال ها: 3672

پاسخ : 6 RE پرواز بالگرد کاموف 226 در تهران
ما بخاطر کپی از هلیکوپتر بل در ایران اونم بدون اجازه این کمپانی در دهه 70 یا 80 شمسی کلی غرامت دادیم و از دارایی های بلوکه شده مون بهشون پرداخت کردن

خواهشا برای خانواده بل دیگه نسخه نپیچید
امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
سه شنبه 28 شهریور 1396 - 08:51
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 2 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: san /hossein /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.




انجمن نظامی آی آر ارتش



سايت نظامي آي آر ارتش در مرداد ماه سال 1391 تاسيس و براي بالابردن معلومات نظامي پارسي زبانان جهان راه اندازي شده است.اين سايت به هيچ ارگان دولتي و نظامي وابسته نيست و کاملا شخصي مي باشد.تمامي حقوق مطالب براي سايت آي آر ارتش محفوظ مي باشد.
ضمنا کپي برداري از مطالب انجمن و سايت با ذکر منبع باعث خوشنودي ماست.



ايميل پست الکترونيکي مديريت سايت : ir.artesh@yahoo.com