نام کاربري : کلمه عبور : عضو انجمن نيستيد ! همين حالا عضو شويد . | کلمه عبور خود را فراموش کرده ام !







تعداد بازديد 6199
آغاز شده توسط
متن
zparta آفلاين



تعداد ارسال ها: 109
تاريخ عضويت: 26 /7 /1393
سن: 21
تعداد تشکر کرده: 463
تعداد تشکر شده: 495
[Custom_Field_Content]
انجمن اي ار ارتش

اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird

به نام خدا...............
در 17 دسامبر سال 1903، برادران رایت، اولین هواپیمای تاریخ را با سرعت 10.9 کیلومتر بر ساعت به پرواز درآوردند. تنها 61 سال و 5 روز بعد، لاکهید مارتین از سریع‌ترین هواپیمای جهان با نام SR-71 ملقب به پرنده سیاه با سرعت 3530 کیلومتر بر ساعت پرده برداشت. این هواپیما دو رکورد سریع‌ترین و بلندپروازترین هواپیما را توأمان از آن خود نمود. سقف پروازی پرنده سیاه به 85069 پا معادل 25929 متر می‌رسد.

61 سال قبل از تولید پرنده سیاه، برادران رایت، هواپیمای خود را به پرواز درآوردند.

برای مدت ۲۴ سال از ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۰ سیاست دفاعی آمریکا بر پایه اطلاعاتی شکل می گرفت که هواپیمای شناسایی SR-۷۱ یا پرنده سیاه از قلمرو کشورهای بلوک شرق گردآوری می کرد. سیستم عکسبرداری و سنسورهای الکترونیکی پیشرفته آن امکان می داد بدون ورود به خاک دشمن از مناطق نظامی آن عکس تهیه نماید. طراح این هواپیمای خارق العاده کسی نبود جز کلارنس جانسون نابغه معروف شرکت لاکهید مارتین و موسس بخش تحقیقاتی اسکانکس ورک در این شرکت. اودر سابقه کاری خود طراحی هواپیمای بلندپرواز شناسایی U-۲ را داشت.


تا سال 1998، تنها 32 فروند از این هواپیمای فوق‌سریع و رادارگریز ساخته شد که 12 فروند آن نیز از بین رفتند. 51 سال از تولید این هواپیما گذشته و هنوز رکورد آن دست نخورده مانده است. این عملکردی باورنکردنی محسوب می‌شود.

Lockheed SR-71 Blackbird


نمایی از اقیانوس اطلس از ارتفاع 73000 پایی و از کاکپیت این هواپیما

لباس مخصوص پرواز با این هواپیما

این هواپیما که متعلق به ایالات متحده امریکا است، ۹۸۰.۵ متر بر ثانیه سرعت دارد.
این هواپیما از سال ۱۹۹۰ در سرویس های جاسوسی آمریکا پرواز می کند. همچنین می تواند مسیر لس آنجلس تا واشنگتن را در فقط کمی بیش تر از یک ساعت بپیماید. لازم به ذکر است که در حالت عادی، مسیر بین این دو کشور با هواپیمای مسافربری، بیش از ۵ ساعت طول می کشد.
به اسمهاي زيادي از جمله هابو Habo، Sr ، زن سياهپوش‌ ، سورتمه Sledو... شناخته مي شود،اما معروفترين اسم آن كه به نام آن شناخته مي شود پرنده ي سياه(Black bird) است.
اين هواپيما براي پرواز با سرعت 3/3 ماخ در ارتفاع 85000 پايي (حدود 28 كيلومتر ) طراحي و ساخته شده و برخلاف ظاهر مخوف و جالبش يك جنگنده يا بمب افكن نيست،بلكه يك هواپيماي جاسوسي فوق پيشرفته و گران قيمت است.
پرنده ي سياه يك از جالب ترين و تماشايي ترين هواپيماهايي است كه تاكنون ساخته شده است و مي توان به برد زياد آن و مافوق صوت بودن آن تا سرعت 3/3 ماخ اشاره كرد.
زماني كه اين هواپيما اولين پروازش را انجام داد باعث شگفتي شد ،‌همان طور كه هم اكنون بعد از گذشت سه دهه باعث شگفتي است،شگفتي هايي مانند سرعت آن ، ارتفاع پرواز آن ،‌موتورهاي توربورم جت آن و... همه و همه باعث شگفتي هستند.
پرنده ي سياه بيش از 35 سال است كه در خدمت نيروي هوايي ايالات متحده امريكا است و در طي اين مدت تاريخچه ي درخشاني از خود به جاي گذاشته است.
ساخت اين پرنده ي سياه به اواسط دهه ي پنجاه بر مي گردد ، زماني كه نيروي هوايي وCIA تصميم به جايگزين كردن هواپيماي U-2 با هواپيماي سريعتري كه مي تواند در ارتفاع بالاتري پرواز كند، گرفتند. سرانجام اين تصميم از ميان 12طرح پيشنهادي شركت لاكهيد مارتين عملي شد و طرحهاي A-12 و Sr-71 انتخاب شدند كه بعد از مدتي پرنده ي سياه به دليل برتريهايش نسبت به A-12 انتخاب شد و به خدمت رسمي درآمد.
موتورهاي اين پرنده از نوع توربورم جت J-58 ساخت شركت پرات اند ويتني هستند،موتورهاي توربورم جت شكل غير معمولي از موتورهاي جت هستند كه در واقع موتور توربوجت هسته ي موتور رم جت بوده و براي پرواز در سرعت هاي پايين از شكل توربو جت آن و در سرعتهاي بالاي صوت از شكل رم جت آن استفاده مي شود.(دو موتور در يك پوسته!)
موتورهاي رم جت كه در موشكها بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند و دسترسي به سرعتهاي بالا را ممكن مي سازند در سرعتهاي پايين كه معمولاً كمتر از يك ماخ را شامل مي شود ، عملاً فاقد كارايي هستند ، به عبارت ديگر براي استفاده از چنين موتورهايي به سرعت اوليه نياز است. موتورهاي توربورم جت اين هواپيما اين سرعت اوليه را كه SR-71 در حدود 2000مايل بر ساعت ( 3220 كيلومتر بر ساعت) را تأمين مي كنند و بعد از اين سرعت موتورها به حالت رم جت شروع به كار مي كنند و سرعتهاي بالاتر را عملي مي سازند.نكته ي جالب ديگر درباره ي اين موتورها اين است كه پس سوز آنها در تمام طول پرواز روشن است كه اين نيز يكي ديگر از شگفتي هاي اين شاهكار هواپيماسازي است.در هواپيماهاي داراي پس سوز به دليل مصرف بالاي سوخت در هنگام كار پس سوز ، پس سوزها را فقط در هنگام عمليات يا بلند شدن از روي ناوهواپيمابر روشن مي كنند،اما در پرنده ي سياه كه به بزرگي يك بوئينگ 727 (هواپيماي مسافربري است با ظرفيت 189 مسافر) است شش مخزن بزرگ سوخت روشن ماندن پس سوزها را از زمان بلند شده تا زمان نشستن را عملي مي كنند تا اين هواپيما بتواند به سرعت 3/3 ماخ برسد.
اكثر منابع اطلاعاتي هوانوردي سرعت پرنده ي سياه را 3/3 ماخ و ارتفاعي كه در آن پرواز مي كند را 85000 پا ميدانند، اما برخي از منابع ديگر نيز معتقدند كه حداكثر سرعت آن5/3 ماخ است و اگر بخواهد حتي مي تواند بيشتر اي اين سرعت را نيز به دست آورد و همچنين ارتفاع پرواز آن را 100000 پا مي دانند و معتقدند كه اين هواپيما قادر است كه در ارتفاع بالاتري نيز پرواز كند. اما صحت اين منابع چندان زياد نيست و اعدادي كه در ابتدا اعلام شد از صحت بيشتري برخوردارند.
از ديگر ركوردهاي بي نظير Sr-71 پرواز تاريخي يك ساعت و پنجاه و چهار دقيقه و پنجاه و شش ثانيه اي آن از نيويورك به لندن است كه در اول سپتامبر 1974 انجام شد.
جالب است بدانيد كه در حال حاضر هيچ يك از هواپيماهاي جنگي به جز ميگ -25
نمي توانند به سرعت 3 ماخ دست پيدا كنند،به هر حال ميگ – 25 هم نمي تواند بيش از چند دقيقه ي كوتاه اين سرعت را حفظ كند.
البته در سال 2004 پرواز تاريخي X43Aكه توسط سازمان فضايي امريكا ناسا با كمك نسل جديد موتورهاي جت يعني موتورهاي اسكرم جت Scramjet انجام شد ، توانستند به سرعت 10 ماخ يا 7000 مايل بر ساعت ( 11270 كيلومتر بر ساعت) دست پيدا كنند ،اما X43a يك پروژه ي تحقيقاتي بود و نيز هيچ سرنشيني نداشت.
پروژه ي پرنده سياه در سال 1989 به دليل هزينه هاي بالاي آن و كمبود بودجه ي نيروي هوايي آمريكا تعطيل شد و پرنده ي سياه بازنشسته شد.اما به زودي در 1994 همه به اين نكته پي بردند كه بازنشسته كردن پرنده ي سياه يك اشتباه بزرگ بوده و باتصويب بودجه ي 100ميليون دلاري از طرف كنگره ي امريكا سه فروند از آن دوباره وارد خدمت شدند.
ین هواپیما از دو موتور پرات اند ویتنی JT11D-20A توربوجت به قدرت 14740 کیلوگرم (هر یک) برای پرواز بهره می برد. این هواپیما محصول سال 1964 است و طول بال های آن به 17 متر و طول خود هواپیما به 32 متر می رسد. این هواپیما در صورت تسلیح کامل می تواند 77 تن وزن در هنگام برخاست داشته باشد که اندازه قابل توجهی است.حداکثر سرعت آن به 3,200 کیلومتر بر ساعت رسیده و سقف پروازی آن 80,000 پا (25 کیلومتر) می باشد.
حداکثر برد این هواپیما 4,800 کیلومتر است و بالهای آن تماماً از تیتانیوم مقاوم در برابر حرارت ساخته شده و کلاً تعداد تولید شده از این هواپیما به حداکثر 35 عدد می رسد. ضمناً خدمه این هواپیما از دو نفر تشکیل می شود. خلبانان برای پرواز در چنین هواپیمایی نباید از 25 سال کمتر و از 35 سال سن بیشتر داشته باشند.
همچنین خلبانان این هواپیماهای ویژه، باید برای پرواز در سرعت های هایپر سونیک آموزش های خاصی ببینند و دوره های مخصوصی را طی نمایند. اگر به بعضی از تصاویر گرفته شده از خلبانان آن ها توجه کنید، می بینید که لباس های آنان بیشتر به لباس فضانوردان می ماند تا خلبان یک هواپیما. یکی از خلبانان این پرنده مخوف می گوید:\"پرنده بسیار رامی است، البته برعکس قیافه آن.
ما در شب ها، بسیاری اوقات نمی توانیم سرعت را حس کنیم چرا که همه جا تاریک است و فقط هنگامی که یک لحظه نور چراغ شهر ها را می بینیم می توانیم تشخیص دهیم که با چه سرعتی در حال پرواز هستیم و سپس، دوباره در تاریکی فرو می رویم. این هواپیما آن چنان ارزشمند است که یک بار، برای بلک برد من اتفاقی افتاد که کنترل هواپیما از دست من خارج شده بود و در این شرایط، قانوناً تنها کاری که خلبان باید انجام دهد این است که خود را از مخمصه نجات داده و بیرون بپرد، اما من طاقت نیاوردم که چنین پرنده گران قیمتی از دست برود و به چند تکه آهن پاره تبدیل شود،
بنابراین تمام تجربه پروازی خودم را به کار گرفتم و هواپیما را سالم به زمین نشاندم، کاری که می توانست به قیمت جان من و همکارم تمام شود.\" گونه ای از این هواپیما نیز وجود دارد که دارای موتورهای رم جت است و توسط هواپیمایی کمکی به سرعت لازم دست پیدا کرده سپس از آن جدا شده و به ارتفاع 80,000 پایی شلیک می شود و از آن جا به پرواز خود ادامه می دهد.

این اسلحه، در دوران جنگ سرد به خدمت نیروی هوایی آمریکا در آمد و روس ها نیز تلاش زیادی کردند که آن را با موشک های خود ساقط نمایند، اما سرعت موشک های آن ها به این هواپیما نمی رسید، روس ها نیز که قبلاً هواپیماهای جاسوسی آمریکا مانند U-2 را شکار کرده بودند، می خواستند که این پرنده را نیز از پرواز کنار بکشند اما تلاش آن ها بی نتیجه ماند. تنها رقیب (البته رقیب که چه عرض کنم، خاک زیر پا) SR-71، هواپیمای میگ 31 بود که البته باید در حقیقت در جوار این هواپیما تنها رخصت پرواز بگیرد و گرنه چنین هواپیماهای به این می مانند که تا ابد بی رقیب باشند.
پرنده ي سياه به خاطر جثه ي بزرگش با حداقل مقدار سوخت ممكن از زمين بلند مي شود و در هوا و نزديكي همان فرودگاه مبدأ با سوختگيري هوايي مخازن سوختش را پر مي كند و سپس عملا پروازش را آغازمي كند يعني پرواز در ارتفاع 85000 پايي و با سرعت 3/3 ماخ.
مشخصات SR-71 پرنده ي سياه:
طول: 73/32 متر
فاصله ي دو سربالها: 94/16 متر
ارتفاع: 63/5 متر
حداكثر سرعت : 3/3 ماخ
حداكثر سرعت كروز : 2/3 ماخ
سقف پروازي: 85000 پا
برد: بيش از 6000 كيلومتر بدون سوختگيري
تعداد خدمه: دو نفر
پيشرانه :
2 Pratt &Whittney J-58 (JT11D-20A) with 34000 Ibs.of thrust
نكته: ماخ به سرعت صوت گفته مي شود و اين سرعت در سطح دريا 1215 كيلومتر بر ساعت و در ارتفاع هاي بالاتر 1045 كيلومتر در نظر گرفته مي شود.
پس اگر ما ، ماخ را سرعت صوت در سطح دريا حساب كنيم :
Km/h4009.5= 1215 * 3.3
يعني سرعت پرنده ي سياه 4009.5 كيلومتر بر ساعت است. ولي اگر بر حسب سرعت صوت در ارتفاع حساب كنيم :
Km/h3448.5 = 1045 * 3.3
يعني سرعت آن 3448.5 كيلومتر بر ساعت است.
موتور هواپیمای SR-71 و عمل کرد ان.....


سوختگیری......

عکسهایی از داخل..........
اگر call of duty black ops را بازی کرده باشین لذت کار با این شبح رو مدونید

خلبان Eldon W. Joersz هنگام برگشت از پرواز شکستن رکورد سرعت

هواپیمای A-12 پدربزرگ SR-71!

هواپیمای YF-12 مادربزرگ SR-71!



جمعه 22 اسفند 1393 - 15:16
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 20 کاربر از zparta به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: amirmasoud &hoseingt &general-reza &f-14a &elyas &crounus2000 &mehdi &f18 &justice &arman1 &tomcat6079 &yf23 &sarbazekavir &pasdar &ghods80 &alireza10 &modafe_haram &takavar313 &malmal &espadan &


تعداد ارسال ها: 443
تاريخ عضويت: 20 /10 /1393
محل زندگي: قم
سن: 18
تعداد تشکر کرده: 1624
تعداد تشکر شده: 1436

پاسخ : 1 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
من ازش بدم میاد اخه گند زده ب فرم جت ها
حالا میخاد هرچی داشته باشه
ولی نامردا باز اومدن از رو طرحام کپی زدن
جمعه 22 اسفند 1393 - 15:27
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 8 کاربر از hoseingt به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: general-reza /zparta /f18 /tomcat6079 /sarbazekavir /alij /alireza10 /malmal /


تعداد ارسال ها: 1417
تاريخ عضويت: 2 /6 /1392
محل زندگي: آذربایجان غربی
تعداد تشکر کرده: 3648
تعداد تشکر شده: 7841

پاسخ : 2 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
خوب ومفید بود
ممکنه منبع رو هم ذکر کنیذ؟
امضاي کاربر :
جمعه 22 اسفند 1393 - 15:42
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 10 کاربر از f-14a به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: alirezad /mehdi /zparta /f18 /arman1 /tomcat6079 /sarbazekavir /alij /alireza10 /malmal /


تعداد ارسال ها: 109
تاريخ عضويت: 26 /7 /1393
سن: 21
تعداد تشکر کرده: 463
تعداد تشکر شده: 495

پاسخ : 3 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
نقل قول از f-14a
خوب ومفید بود
ممکنه منبع رو هم ذکر کنیذ؟اینم منبع
منبع نداره در واقع داشتم 5ساعت مطالب از سایتهای دیگه جمع میکردم ومینوشتم تا بیزارم برا شما بچهای گل

جمعه 22 اسفند 1393 - 15:48
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 11 کاربر از zparta به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: f-14a /alirezad /mehdi /hoseingt /f18 /arman1 /pasdar /alij /alireza10 /malmal /espadan /


تعداد ارسال ها: 3879
تاريخ عضويت: 14 /8 /1392
محل زندگي: گرگان
سن: 32
تعداد تشکر کرده: 24514
تعداد تشکر شده: 23547
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 4 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
عزیز من مبنع ت هم که قدیمیه تصویر: /weblog/file/forum/smiles/18.gif

لا اقل اسم اون سایتها رو به عنوان منبع میزاشتی

خدمت دوستان عرض کنم که اگر چه به نظر این پرنده مثل قورباغه ایه که روش لگد شده اما در بحث گذر از 2.8 ماخ که امواج شوک ثانویه بروز میکنه دارای جزییات فنی و علمی خوبی هست بهش بهتر نگاه کنید
ضمن اینکه موتورش ترکیبی از توربوجت و رمجت هست که بهش توربو رمجت میگن

در دوران جاهلیت خیلی روی این موضوع فکر کردم که چطور میشه وقتی یک پرنده از سرعت 2 ماخ فراتر رفت ما با حذف روتور جت اون رو به یک پرنده با پیشران رمجت تبدیل کنیم اینطوری هم سبکتر میشه و هم باسرعت خیلی بیشتری هم میتونست پرواز کنه فقط عیبش این بود که برای پرواز بعدی باید یک موتور روی اون سوار میکردیم در بهترین حالت گام صفر رو برای تیغه های روتور در نظر گرفته بودم که در اینحالت مثل یک هرز گرد در سرعتهای بالای 2 ماخ به چرخش خودش ادامه میداد

تا اینکه تونستم اطلاعات کاملی از موتور اس ار 71 رو بدست بیارم که نشون میده در این سرعت دریچه های وردی توربو جت بسته میشه و هوای رودی رو به سمت رمجت هدایت میکنه

این خاطره رو گفتم تا بدونید چیزی روکه من توی 20 سال گذشته روش وقت گذاشتم اونها 40 سال قبل تر بهش رسیده بودن
تصویر: /weblog/file/forum/smiles/11.gif
امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
جمعه 22 اسفند 1393 - 17:04
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 10 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: hoseingt /general-reza /zparta /arman1 /mehdi /tomcat6079 /f18 /pasdar /alireza10 /espadan /


تعداد ارسال ها: 3428
تاريخ عضويت: 23 /10 /1391
محل زندگي: البرز
سن: 25
تعداد تشکر کرده: 2952
تعداد تشکر شده: 15146
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 5 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
دوستان در مورد همه بخش های خبری (اخبار) منبع الزامیست...تصویر: /weblog/file/forum/smiles/17.gif
تو بقیه پست ها نیازی به گذاشتن منبع نیست ولی اگه دوست داشتن و خواستن بگذارند بهتره ولی نذاشتن اشکالی نداره.تصویر: /weblog/file/forum/smiles/39.gif
امضاي کاربر :


قدر امنیت ، قدر آبی که می خوریم ، قدر ظرف غذایمان ، قدر راحتی خواب شب ، قدر مراسمات شب نشینی و اعیاد و شهادت ها ، قدر خیلی چیزهای حتی ساده را بدانیم ، حتی قدر اینکه راحت نشسته ایم و میتوانیم بدون ترسی حرف بزنیم حرف های روزانه ، قدر بدانیم و شاکر.

زنده باد کسانی که در مناطق محروم برای آسایش و امنیت مردم عزیز ایران به دور از آسایش و رفاه زندگی میکنند.

زنده باد کشور همیشه سرافراز ایـــــــران
جمعه 22 اسفند 1393 - 17:11
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 9 کاربر از elyas به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: crounus2000 /hoseingt /zparta /f18 /arman1 /mehdi /tomcat6079 /alireza10 /espadan /


تعداد ارسال ها: 443
تاريخ عضويت: 20 /10 /1393
محل زندگي: قم
سن: 18
تعداد تشکر کرده: 1624
تعداد تشکر شده: 1436
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 6 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
نقل قول از crounus2000
عزیز من مبنع ت هم که قدیمیه

لا اقل اسم اون سایتها رو به عنوان منبع میزاشتی

خدمت دوستان عرض کنم که اگر چه به نظر این پرنده مثل قورباغه ایه که روش لگد شده اما در بحث گذر از 2.8 ماخ که امواج شوک ثانویه بروز میکنه دارای جزییات فنی و علمی خوبی هست بهش بهتر نگاه کنید
ضمن اینکه موتورش ترکیبی از توربوجت و رمجت هست که بهش توربو رمجت میگن

در دوران جاهلیت خیلی روی این موضوع فکر کردم که چطور میشه وقتی یک پرنده از سرعت 2 ماخ فراتر رفت ما با حذف روتور جت اون رو به یک پرنده با پیشران رمجت تبدیل کنیم اینطوری هم سبکتر میشه و هم باسرعت خیلی بیشتری هم میتونست پرواز کنه فقط عیبش این بود که برای پرواز بعدی باید یک موتور روی اون سوار میکردیم در بهترین حالت گام صفر رو برای تیغه های روتور در نظر گرفته بودم که در اینحالت مثل یک هرز گرد در سرعتهای بالای 2 ماخ به چرخش خودش ادامه میداد

تا اینکه تونستم اطلاعات کاملی از موتور اس ار 71 رو بدست بیارم که نشون میده در این سرعت دریچه های وردی توربو جت بسته میشه و هوای رودی رو به سمت رمجت هدایت میکنه

این خاطره رو گفتم تا بدونید چیزی روکه من توی 20 سال گذشته روش وقت گذاشتم اونها 40 سال قبل تر بهش رسیده بودن


جناب کرونوس پروزه پهپاد gtblack کنسل شد
من برم بسازمش تهش یکی دیگه ساختتش
ولی نه تا بیستم ماکتشو میسازم
میخام ی موتور50سی سی دو زمانه براش بخرم
جمعه 22 اسفند 1393 - 17:12
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 9 کاربر از hoseingt به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: crounus2000 /zparta /arman1 /mehdi /tomcat6079 /f18 /alireza10 /malmal /espadan /


تعداد ارسال ها: 3879
تاريخ عضويت: 14 /8 /1392
محل زندگي: گرگان
سن: 32
تعداد تشکر کرده: 24514
تعداد تشکر شده: 23547
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 7 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
بخشهایی که شامل شاسی میشه و یا بیشترین ارتعاش رو تحمل میکنه رو محکم بساز

ببینم چکار میکنی
امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
جمعه 22 اسفند 1393 - 17:18
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 8 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: hoseingt /zparta /arman1 /tomcat6079 /f18 /alireza10 /malmal /espadan /


تعداد ارسال ها: 10
تاريخ عضويت: 22 /12 /1393
تعداد تشکر کرده: 22
تعداد تشکر شده: 46
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 8 RE اشنایی با جنگنده SR-71 Blackbird
واقعا مخوف هستش....
خیلی جالب بود ممنوم
شنبه 23 اسفند 1393 - 01:21
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 8 کاربر از justice به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: hoseingt /arman1 /mehdi /zparta /tomcat6079 /f18 /alireza10 /malmal /


تعداد ارسال ها: 109
تاريخ عضويت: 26 /7 /1393
سن: 21
تعداد تشکر کرده: 463
تعداد تشکر شده: 495
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 9 RE convair kingfish شاه ماهی در اسمان
اولین ماموریت هواپیمای جاسوسی u2بر فراز شوروی به اتفاقی پیش بینی نشده منتهی شد.هواپیمای که قرار بود با پرواز در ارتفاع بیار بالا به راحتی از دسترس جنگنده ها و موشک های شوروی در امانن بماند...به راحتی توسط رادارهای ارتش رخ شناسایی شد.البته برای شوروی چهار سال طول کشید تا بتواند تکنولوزی لازم برای سرنگونی یو2 را توسعه دهد.این همان زمانی بود که CAI خودش را برای یافتن جانشین یو 2 اماده می کرد.
به همین منظور از اواخر دههای 50میلادی دوشرکت کانویر ولاکهید برای اختن جانشین مناسب یو2 با هم در حال رقابت بودند.
تلاش لاکهید در ان زمان منجر به طراحی مجموعه ای از طرح های متوافت شد کهه اختصارا ارک انجیل یا فرشته بزرگ خوانده میشد.
با این حال طرح ابتدایی لاکهید موسوم بهA-11 در ابتدا نتوانست نظر سازمان CAIرا جلب کند اما طرح پیشنهادی کانویر به نظر جالب می رسید.
طرح پیشنهادی این شرکت که ان زمان FISH یا ماهی خوانده می شد روی کاغذ میتوانست سریع تر و بالاتر از هر جنگنده ای یا موشکی که تا ان زمان طراحی شده بود پرواز کند.



این هواپیما به کمک دو
موتور رمجت می توانست با سرعت چهار ماخ خود را به ارتفاع 27هزار متری پرواز برساند.
هواپیما ترکیبی از دو موتور
رمجت برای سرعت های بالا و موتور توربوجت ببرای سرعت فرود و پرواز استفاده می کرد.
FISHبرای پرواز هم می بایست زیر بمب افکن بی 58 سوپر هاستلر حمل میشد تا در سرعت مناسب برا روشن شدن موتورهای رمجتش رها شود.در نهایت پیچیدگی یاد باعث شد تا فیش را کنار بگذارند.در نتیجه CAI هر دوشرکت را مجددا پشت میزهای طراحی بازگرداند.
کانویر این بار با طرح جدیدی بازگشت که کینگ فیش نام داشت و در ان شکل قرارگیری موتورها تغییر کرده بود تا هواپیما بتواند مستقلا پرواز کند.


اخرین پیکر بندی کینگ فیش طرحی بود تکنفره با بال های دلتایی یکپارچه که اضلاع ان کمی انحنا داشت.دو دم عمودی هم روی نیمه هر یک از بال ها هم سطح با لبه فراربال قرار می گرفت.
سرعت و ارتفاع کروز طرح پایانی کینگ فیش به حدود 3.2 ماخ در ارتفاع 25.9 کیلومتری می رسید.ارتفاع نهایی پرواز هم 29.9کیلومتر بود.درحالی که مهندسین کانویر عجولانه درگیر طراحی کینگ فیش بودند مهندسین لاکهید روی بهبود طرح ارک انجیل خود و بردنش از طرح ای 11 به ای 12تمرکز داشتند.
طبق ببرسی ها طرح کینگ فیش کانویر از کارایی بهتر وسطح مقطع راداری پایین تری را ارایه می کرد. حال ان که طرح ای12 لاکهید در عین داشتن برد ببیشتر هزینه ای و ریسک کمتری داشت.
به این ترتیب کینگ فیش با وجود تمام امتیازات بازی را به طرح جدید لاکهید باخت.
طرحکه خیلی زود با اندکی اصلاح به SR-71یا همان پرنده سیاه بدل شد.

شنبه 23 اسفند 1393 - 13:07
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 8 کاربر از zparta به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: injustice /crounus2000 /tomcat6079 /f18 /mehdi /alireza10 /malmal /espadan /


تعداد ارسال ها: 3400
تاريخ عضويت: 24 /9 /1393
محل زندگي: همه جای ایران سرای من است
تعداد تشکر کرده: 19065
تعداد تشکر شده: 16973
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 10 RE کمپانی لاکهید مارتین جانشینی SR1 با SR2
ظاهرا طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، تیم Skunk Works لاکهید مارتین مدتها در حال کار بر روی پروژه طرح جانشین SR-71، تحت عنوان SR-72 بوده است.
این پرنده برای قابلیت پرواز با سرعت کروز 6 ماخ و به طور خاص شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی، همچنین قابلیت آبشنال حمله به اهداف در نظر گرفته شده است.




اطلاعات بیشتر
امضاي کاربر :
دوشنبه 25 اسفند 1393 - 01:47
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 6 کاربر از mehdi به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: crounus2000 /f18 /alireza10 /malmal /takavar313 /espadan /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.




انجمن نظامی آی آر ارتش