نام کاربري : کلمه عبور : عضو انجمن نيستيد ! همين حالا عضو شويد . | کلمه عبور خود را فراموش کرده ام !







آغاز شده توسط
متن
mehdilo آفلاين



تعداد ارسال ها: 113
تاريخ عضويت: 4 /9 /1393
محل زندگي: shiraz
تعداد تشکر کرده: 607
تعداد تشکر شده: 742
[Custom_Field_Content]
انجمن اي ار ارتش

مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ، سردار \"حسین دهقان\" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما با نام اوج رونمایی شد.
سردار دهقان در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاورد درخشان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طی سخنانی اظهار داشت: موتور توربوجت ملی «اوج» که در اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا و با دستان با کفایت دانشمندان، طراحان و متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده، یکی از پیچیده ترین محصولات هوایی است که بدون هیچگونه مشارکت خارجی چه در حوزه دانشی و چه در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری طراحی و در سال اقدام و عمل اولین نمونه ساخته شده آن به منصه ظهور رسید.

سردار دهقان گفت: با نهایی شدن ساخت این محصول علاوه بر قطع رشته های وابستگی به اینگونه موتورهای هوایی، جمهوری اسلامی ایران در زمره 8 کشور صاحب دانش طراحی و فناوری ساخت این دسته از موتورها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موتور هواپیما قلب پرنده محسوب می‌شود، اظهار داشت: نخستین موتور توربوجت ملی، قابلیت عملکرد پروازی تا ارتفاع 50 هزار پا را دارا بوده و مجهز به سامانه های متعددی است که در شرایط مختلف عملیاتی و محیطی از توانمندی بالایی برخوردار است و قابلیت نصب بر روی انواع پرنده‌های با وزن برخاست حداکثر 10 تن را دارا می باشد.

وزیر دفاع گفت: موتور توربو جت اوج با بیش از 14 هزار قطعه و با فناوری بسیار پیچیده موجب ایجاد یک جهش بلند در دانش طراحی و فناوری ساخت در صنعت هوایی کشور گردیده و به عنوان یک پلتفرم مرجع می تواند زمینه ورود کشور به فاز طراحی و ساخت موتورهای توربوفن و توربوشفت نیمه سنگین و سنگین کلاس هوایی و صنعتی را فراهم کند.

سردار دهقان اضافه کرد: دستیابی به فناوری تولید پره های توربین به روش ریخته گری دقیق در خلاء را از مهمترین فناوری های حاصل شده در روند ساخت اولین موتور توربوجت ملی عنوان کرد که بومی سازی برخی از سوپر آلیاژهای کلاس هوایی از دیگر دستاوردهای نخستین موتور بومی توربوجت ملی «اوج» می باشد.

وی با حائز اهمیت توصیف کردن دستاورد رونمایی شده گفت: دستیابی به دانش بومی طراحی و فناوری ساخت قطعات گردنده موتور توربوجت شامل محور اصلی، دیسک های توربین، اسپول های جلویی و عقبی کمپرسور و دیسک کمپرسور با همت و تلاش دست اندرکاران و متخصصان صنایع هوایی میسر گردیده است.

سردار دهقان با اشاره به اینکه با طراحی و ساخت نخستین نمونه موتور توربوجت ، جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی و فناوری های نوین از جایگاه رفیعی در سطح منطقه و جهان برخوردار می شود تصریح کرد، افزایش باور و اعتماد به نفس ملی نسبت به دانش فنی جوانان این مرز و بوم و تلاش در جهت تسریع روند پیشرفت های دفاعی به منظور صیانت از حریم هوایی و منافع ملی کشور و نیز الهام بخشی و امید آفرینی به عنوان الگوی اسلامی پیشرفت از مشخصه های بارز و دستاوردهای کلان طراحی توربوجت ملی اوج محسوب می گردد.

وی ، ایجاد زنجیره طراحی و تولید متشکل از سازمان های زیرمجموعه وزارت دفاع، دانشگاه ها، مراکز علمی و فناوری و شرکت های خصوصی دانش بنیان، برای تحقق این دستاورد ملی را نشان از ابعاد گسترده این پروژه و عزم وزارت دفاع برای بکارگیری ظرفیت های کشور در راستای تولید قدرت دفاعی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی ذکر کرد.

سردار دهقان در پایان ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و هفته دولت با تشکر و قدردانی از تدابیر و حمایت های فرمانده ی معظم کل قوا ، ریاست محترم جمهور و زحمات مدیران، دانشمندان ومتخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، نیروی هوایی ارتش ج.ا.ایران و شبکه گسترده همکاران صنعتی–تحقیقاتی که با روحیه، تلاش و مدیریت جهادی این افتخار ملی را رقم زدند تأکید کرد: باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده با شتاب بخشیدن به تحقق این گونه فناوری های راهبردی، فرامین معظم له را با قدرت و صلابت اجرا نموده، اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور را عملیاتی کنیم.



یکشنبه 31 مرداد 1395 - 19:26
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 9 کاربر از mehdilo به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: espadan &alij &mehdi &blackwater &yekkhatere &amirmasoud &crounus2000 &hasanali &ahmad &


تعداد ارسال ها: 3399
تاريخ عضويت: 24 /9 /1393
محل زندگي: همه جای ایران سرای من است
تعداد تشکر کرده: 18968
تعداد تشکر شده: 16950

پاسخ : 1 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
عکس دیگه ایی ازش موجود نیست بسیار شبیه به موتورj-۸۵9 هستش البته اگر تصویر بیشتر بود میشود یه مقایسه ایی انجام داد
امضاي کاربر :
یکشنبه 31 مرداد 1395 - 21:42
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از mehdi به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdilo /yekkhatere /espadan /amirmasoud /alij /crounus2000 /rubik /


تعداد ارسال ها: 229
تاريخ عضويت: 14 /9 /1394
تعداد تشکر کرده: 2194
تعداد تشکر شده: 1261

پاسخ : 2 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
سلام الان این موتور یدرد چه هواپیمایی میخوره منظورم در حوزه جنگنده هست؟بعد سردار گفته بدون کمک خارجی مگه میشهاگه اینطوره چرا موتور توربو فن نمیسازن؟
امضاي کاربر : جانم فدای امام زمان.برای ظهور امام صلوات
یکشنبه 31 مرداد 1395 - 23:45
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از yekkhatere به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: espadan /mehdi /amirmasoud /alij /crounus2000 /mehdilo /rubik /


تعداد ارسال ها: 3399
تاريخ عضويت: 24 /9 /1393
محل زندگي: همه جای ایران سرای من است
تعداد تشکر کرده: 18968
تعداد تشکر شده: 16950

پاسخ : 3 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
نقل قول از yekkhatere
سلام الان این موتور یدرد چه هواپیمایی میخوره منظورم در حوزه جنگنده هست؟

این موتور با چیزهایی که اعلام کردن فقط به درد اف 5 و جنگنده صاعقه میخواره

امضاي کاربر :
دوشنبه 01 شهریور 1395 - 07:51
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از mehdi به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: amirmasoud /alij /yekkhatere /crounus2000 /ahmad /mehdilo /espadan /


تعداد ارسال ها: 229
تاريخ عضويت: 14 /9 /1394
تعداد تشکر کرده: 2194
تعداد تشکر شده: 1261
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 4 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
اخه اف4 و صاعقه توی درگیری هوایی چیکار میتونن بکنن
امضاي کاربر : جانم فدای امام زمان.برای ظهور امام صلوات
دوشنبه 01 شهریور 1395 - 09:28
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 4 کاربر از yekkhatere به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: alij /crounus2000 /mehdi /espadan /


تعداد ارسال ها: 941
تاريخ عضويت: 15 /11 /1393
محل زندگي: شاهرود
تعداد تشکر کرده: 10862
تعداد تشکر شده: 4925
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 5 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
نقل قول از yekkhatere
اخه اف4 و صاعقه توی درگیری هوایی چیکار میتونن بکنن

خب این اولین موتور تولید داخله . نمیشه در اولین حرکت برسیم پله آخر که ...
با ساخت این موتور الان دیگه راه هموار شده
دوشنبه 01 شهریور 1395 - 09:42
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از alij به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdi /crounus2000 /mehdilo /ahmad /galla /espadan /rubik /


تعداد ارسال ها: 49
تاريخ عضويت: 22 /11 /1394
محل زندگي: مشهد
تعداد تشکر کرده: 74
تعداد تشکر شده: 295
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 6 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
ما توانایی ساخت موتور هواپیمای مسافربری ندارم که اینقد پول مملکت نره فرانسه؟
موتور جت رو که ساختیم
ساخت موتور هواپیما با جت خیلی فرق میکنه؟
امضاي کاربر :
دوشنبه 01 شهریور 1395 - 23:48
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از ehsan به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: aliii /crounus2000 /mehdi /miladmir /mehdilo /espadan /rubik /


تعداد ارسال ها: 3838
تاريخ عضويت: 14 /8 /1392
محل زندگي: گرگان
سن: 32
تعداد تشکر کرده: 24428
تعداد تشکر شده: 23365
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 7 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
موتور هواپیمای مسافربری از نوع توربوفن با نسبت کنارگذر بالاست و در بیشتر موارد از شفت دو یا سه محوره استفاده میکنن

بزار اول بروبچ توی شفت تک محوره توربوجت اب دیده بشن بعد پله پله میرن جلو تصویر: /weblog/file/forum/smiles/20.gif
امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
سه شنبه 02 شهریور 1395 - 12:39
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 9 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdi /hasanali /miladmir /aliii /ahmad /mehdilo /espadan /ehsan /rubik /


تعداد ارسال ها: 1638
تاريخ عضويت: 2 /6 /1394
محل زندگي: تهران
تعداد تشکر کرده: 6525
تعداد تشکر شده: 10652
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 8 RE مشخصات اولین موتور ملی توربوجت ایرانی
نقل قول از ehsan
ما توانایی ساخت موتور هواپیمای مسافربری ندارم که اینقد پول مملکت نره فرانسه؟
موتور جت رو که ساختیم
ساخت موتور هواپیما با جت خیلی فرق میکنه؟

ساخت هواپیما های مسافربری بزرگ میان برد و دوربرد استاندارد با امکانات رفاهی و ایمنی سطح یک، تنها توسط دو شرکت "بوئنگ" و "ایرباس" انجام میشه و غیر از این دو منبع هیچ شرکت یا کمپانی دیگری در دنیا توانایی و امکانات ساخت چنین پرنده هایی رو ندارن

حتی روسیه و چین هم در قسمت پرنده های تجاری مسافربری علارغم هزینه های زیاد، فقط در بحث کوتاه برد به شکلی محدود وارد شدن و توان رقابت با دو شرکت بوئینگ و ایرباس رو ندارن

شاکله کل صنعت هوایی دنیا و تجارت حمل و نقل هوایی توسط این دو کمپانی تشکیل میشه
به این زودی ها نمیشه به سطح محصولات این دو شرکت عظیم رسید...
امضاي کاربر : اگر ذره‌ای از خاک میهنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک میهن می‌شویم و مرگ در این راه را افتخار می‌دانم...
\\\"خلبان شهید خلعتبری\\\"
سه شنبه 02 شهریور 1395 - 18:58
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 8 کاربر از ahmad به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdilo /aliii /galla /espadan /ehsan /rubik /mehdi /crounus2000 /


تعداد ارسال ها: 113
تاريخ عضويت: 4 /9 /1393
محل زندگي: shiraz
تعداد تشکر کرده: 607
تعداد تشکر شده: 742
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 9 RE
تصوير بالا: موتور جت ملى كه چندروز گذشته رونمايى شد و تصوير پايين مربوط به جنرال الكتريك جى ٨٥ موتوری که با ورود اف پنج آ، همزمان در سال ۱۳۴۳ به ایران وارد شد و هيچ تفاوتى شما نمى تونين بين اين دو تصوير پيدا كنين.
پنجشنبه 04 شهریور 1395 - 18:01
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 6 کاربر از mehdilo به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: ahmad /alij /farid /rubik /mehdi /crounus2000 /


تعداد ارسال ها: 563
تاريخ عضويت: 1 /7 /1394
محل زندگي: تهران
سن: 22
تعداد اخطار: -1
تعداد تشکر کرده: 1625
تعداد تشکر شده: 2711
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 10 RE 1
نقل قول از mehdilo
تصوير بالا: موتور جت ملى كه چندروز گذشته رونمايى شد و تصوير پايين مربوط به جنرال الكتريك جى ٨٥ موتوری که با ورود اف پنج آ، همزمان در سال ۱۳۴۳ به ایران وارد شد و هيچ تفاوتى شما نمى تونين بين اين دو تصوير پيدا كنين.

فقط رنگ سیم کشی هاش عوض شدهتصویر: /weblog/file/forum/smiles/37.gif
واقعا احسنت به این غیور مردان که از تولید موتور پراید عاجز هستند ولی حرف از تولید موتو تربو جت و جنگنده نسل پنجم رادارگریز ، پنهارکار قاهر 313 میزنندتصویر: /weblog/file/forum/smiles/34.gifتصویر: /weblog/file/forum/smiles/12.gif
جمعه 05 شهریور 1395 - 03:14
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 5 کاربر از farid به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: alipazooki /mehdilo /mehdi /san /crounus2000 /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.




انجمن نظامی آی آر ارتش