نقل قول از espadan
کار بسیار خوب و ارزشمندی است. در مورد این خودرو چند سوال دارم:
از نظر طراحی قسمت زیرین خودرو به چه صورت است؟
در بخش زیرین حفاظت جزئی در برابر اصابت ترکش ایجاد شده
ایا ارتفاع کافی برای دفع امواج انفجار در زیر خودرو وجود دارد؟
حقیقتا امکان مقابله با بمب کنار جاده ای را ندارد. احتمالا برای جلوگیری از سنگین شدن بیش از حد خودرو در بخش زیرین رو ضخامت سنگین ایجاد نکردن تا مانور پذیری و سرعت چابکی خودرو حفظ بشه
(البته ما اصلا در مرز هامون سابقه بمب کنار جاده ای نداشتیم تمام کمین هایی که اشرار علیه ما زدن به وسیله اسلحه های سبک بوده)
شاسی خودرو و چرخ ها تا چه میزان توان تحمل در مقابل تله های انفجاری در زیر خودرو را دارند؟
در مقابل ترکش مقاوم هستن. ولی در مقابل اصابت راکت یا مین بلطبع صدمه خواهند دید (به صورت جزئی)
از چه فاصله ای توان مقابله با گلوله های کلاش و ژ-3 را دارد؟
در هر فاصله ای بدون محدودیت! مصونیت کاملا در برابر گلوله های سربی ایجاد شده و حتی از فاصله نزدیک هم مقاومت کامل داره...
حداکثر کالیبری که بدنه در مقابل آن مقاومت می کند چه اندازه ای است و در چه فاصله ای؟
به گفته یکی از مقامات طراح و مطلع، مقاومت بالایی در برابر گلوله های سربی با کالیبر های مختلف ایجاد شده (ولی توضیحی در مورد سطح تحمل کالیبر داده نشد- احتمالا تا حد کالیبر بیست رو تحمل میکنه!)
برای کنترل اطراف خود از چه سیستمی استفاده می کند؟ (دوربین برای ایجاد دید 360 درجه به بیرون دارد یا نه؟)
با توجه به شیشه های ضد گلوله، دید چشمی به اطراف وجود داره. همچنین برجک چرخان هم دارای شیشه ضد گلوله است و دید چشمی به اطراف رو محیا میکنه
با موتور 4000 سی سی، چه مصافتی را می تواند طی کند؟
نمیدونم!
(ولی امکان حمل سوخت به صورت مخزن ذخیره در خودرو وجود دارد)
حجم بار و نیروی قابل حمل چه میزان است؟
ظرفیت استاندارد حمل نیرو 8 نفر - ظرفیت حمل بار هم اعلام نشده اما احتمالا مشابه وانت هایلوکس خواهد بود (حدود یک تن)
امضاي کاربر : اگر ذرهای از خاک میهنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک میهن میشویم و مرگ در این راه را افتخار میدانم...
\\\"خلبان شهید خلعتبری\\\"