نقل قول از alifighter
سلام به همه علاقمندان به علم هوانوردی و خلبانی بابت تاخیر از جمیع شما دوستان عزیز پوزش میطلبم. در این مقاله قصد داریم تا اجزای کاکپیت تامکت با دقت و ظرافت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم. بریم سراغ اصل مطلب:
1-G-Valve butten: برای تست کردن جی سوت یا لباس فشار مورد استفاده قرار میگیرد
ا2-پنل تنظیم اکسیژن و میزان جریان هوای جی سوت:
شماره یک: برای کنترل میزان هوای ورودی به جی سوت خلبان درصورت پوشیدن جی سوت مورد استفاده قرار میگیرد
شماره دو:میزان ورود اکسیزن به ماسک و روشن یا خاموش بودن دستگاه اکسیژن
3-ناب های ورودی صدا:
شماره یک:تنظیم میزان صدای ورودی سامانهALR-67
شماره دو:تنظیم میزان صدای ورودی موشک ایم9سایدوایندر
شماره سه:تنظیم میزان صدای ورودی UHFپنل و سامانهAN/ARC182
شماره چهار:تنظیم کردن هواپیماها و ایستگاه های متصل بهTACANو نشان دادن تنظیمات فعلی سیستم(دوچراغ مستطیل شکل)
4-پنل تنظیمات TACANسیستم:
شماره یک:به زبان ساده میتوان گفت در این سیستم میتوان گفت با وارد گردن دو رقم اول و رقتم اخر TACAN CODEمیتوان به ایستگاه مورد نظر وصل شد
شماره دو:چراغ های اعلام وضعیت TACAN BIT
شماره سه:دکمه استارت TACAN BIT
شماره چهار:انتخاب وضعیت TACANسیستم که دو کانالXوYدارد و حالتINVERSEعملکردی ندارد
شماره پنج:تنظیم صدای ورودی سیستم
شماره شش:حالات مختلف سیستم TACAN:
OFF- سیستم خاموش اشت
REC-درحالت رسیور یا دریافت کننده
TR-ارسال و دریافت داده
BCN-حالت beacon(کاربرد خاصی نداره)
پایان پارت اولپارت دوم:
5-کنترل پنل سیستم ICS
شماره یک:تنظیم صدای ورودی به هدست از سمت کابین جستر به خلبان
شماره دو:تقویت کننده صدای ورودی به هدست خلبان
B/U-تقویت کننده پشتیبان
NORM-حالت نرمال
EMER-حالت اضطراری که در این حالت از امپلیفایر جستر استفاده میشود و صداهایی نظیر صدای بوق سایدوایندر و اعلان ها مسدود میشود
شماره سه:سوییچ های ICS
RADIOOVERRIDE-باعث میشود ICSصدای رادیویی را درنظز نگیرد
HOT MIC-در این حالت خلبان میتواند بدون فشار دادن دکمهPTTبا جستر صحبت کند و همچنین امکان برقراری ارتباط با کرو زمینی وجود دارد
COLD MIC-زمانی امکان برقراری ارتباط با جستر وجود دارد که دکمه PTTاعمال بشود
